zaterdag 22 mei 2010

Het interactieve boek


Het idee van een verhaal met lege stukken dat je naar eigen keuze kan invullen. Er is een geschreven verhaal, elke keer komt er een nieuw stuk tekst met daar in een lege plek. De gebruiker mag naar eigen keuze een woord invullen op deze lege plek. Het verhaal vormt zichzelf aan de hand van de keuzes van de gebruiker. Aan de zijkant van het verhaal staan afbeeldingen die het verhaal visueel ondersteunen. Elke keer na een woord keuze veranderd het plaatje, en zo word je als het ware door het verhaal heen geleid. De hoofdpersoon in het verhaal is de gebruiker zelf. Je vult in het begin je naam in. Je naam is een variabel die elke keer in het verhaal terug komt in de tekst.

Het idee voor het verhaal zal zijn een reis door ‘ontwerp land’. Een fictioneel verhaal dat jou dingen leert over ontwerpen.

Een voorbeeld van hoe het zou kunnen lopen(als dit verhaal goed is dan moet dit nog veel uitgebreider, dit is gewoon om een idee te krijgen van wat we bedoelen).

$naam is buiten met zijn vrienden aan het voetballen. De bal wordt de bosjes in geschopt en $naam gaat hem halen. Door de bosjes heen gekropen ziet hij in eens iets raars. Een vrij groot gat bij de wortels van een boom. Hij kroop door het gat heen en viel er doorheen. Alles zag er op eens heel kleurrijk uit en hij zag 2 mannen staan. de een was een nette heer en de ander een clown. De een begon tegen hem te praten:”Hallo ik meneer Verdana, ik kom uit een hele nette letter familie en ik zou je graag rond willen leiden door de wereld van grafisch ontwerp”. Toen sprak de andere “ik ben meneer comic sans, mijn familie word niet erg serieus genomen in de ontwerp wereld vanwege mijn kinderlijke vormen”. $naam koos er voor om samen met […….] mee te gaan.

-reis door ontwerpland, met lettertypen, kleuren, logo’s
-mee lopen met bijv. meneer comic sans, of meneer verdana enz..
-Lettertypes uit de krant / televisie programma’s
-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten